Brede School

Sociale Vaardigheidstraining groep 5 t/m 8 najaar 2024

Deze training is vol, aanmelden kan niet meer.

Sociale vaardigheidstraining voor kinderen die vaardigheden willen leren of versterken op het gebied van zelfvertrouwen, vrienden maken, omgaan met gevoelens, positief denken en voor jezelf opkomen.

Wat leert een kind?
Door middel van actieve spellen en een werkboekje worden vaardigheden aangeleerd of versterkt. Onderwerpen die aan bod komen zijn luisteren, lichaamshouding, stemgebruik, oogcontact, stevig staan, helpende gedachten, een vraag stellen, nee zeggen, ergens iets van zeggen, vragen of je mee mag doen, omgaan met pesten, omgaan met boosheid en samenwerken. De leerdoelen van de kinderen staan centraal.

Kind-ouder-omgeving
Het is belangrijk dat het kind gemotiveerd is om aan de SoVa training mee te doen. Van ouders verwachten we dat zij achter de doelstelling van de training staan en betrokken zijn. Het is fijn als ouders samen met hun kind actief aan de slag gaan met het werkboekje en het huiswerk. Daarnaast kan ook de omgeving worden betrokken, want als de betrokkenen op één lijn zitten is de training het meest effectief.

Door wie?
De training wordt gegeven door twee trainers van MET Heemskerk en gefinancierd door gemeente Heemskerk.

Informatie of aanmelden kan via onderstaande aanmeldknop, e-mail, bellen of whatsapp.
Ingrid Jansen : 06 411 315 07 ingrid.jansen@metheemskerk.nl
Amber Veldhoen : 06 149 787 27 amber.veldhoen@metheemskerk.nl

Aanmelden kan ook bij Tamara: tamara.helder@metheemskerk.nl Marjolijn: marjolijn.miedema@metheemskerk.nl

Locatie is Speeltuin Jeugd en Vreugd Merwedestraat 49, 1946 TS Beverwijk.

* Voor kinderen met ernstige gedragsproblemen, stoornissen als ASS of ODD of ADHD is deze training minder geschikt. We zullen dit per situatie bekijken.

Datums 08-10-2024 t/m 19-11-2024
Dag Dinsdag